ο γιός του Άρη

Περιληπτικά:

Ζ: Πώς επέρασες ρε Η.;

Η: Πολλά ωραία κύριε…

Ζ: Έλα κάτσε δαμέ ρε… Πέ μου να δούμεν, πως ήταν;

Η: Άρεσεν μου πολλά κύριε. Ήταν πιο καλά που πέρσι. Αν αφήκουμεν λία πίσω, κατά τα άλλα ήταν τέλεια!

Ζ: Τι να αφήκουμεν πίσω;

Η: Ε… Τίποτε κύριε.

Ζ: Όι τίποτε… Πε μου να ξέρουμεν τζαι ‘μεις να γινούμεν πιο καλοί του χρόνου.

Η: Όι κύριε, εν τζαι είshεν να κάμει με σας.

Ζ: Η., αν κάτι δεν σας αρέσκει ή αν κάτι σας κάμνει να περνάτε πιο λίο καλά απ’ ότι θα περνούσατε αλλιώς φυσικά και έχει να κάμει με εμάς!

Η: Μα κύριε, ήταν με τους συγκάτοικους μου…

Ζ: Ε; Τι οι συγκάτοικοι σου;

Η: Εν θα πεις τίποτε;

Ζ: Εν θα πω.

Η: Ε…, εν τζαιν τίποτε, απλά… Περιπαίζουν με.

Ζ: Τι εννοείς;

Η: Ε… Πούστης πάνω, πούστης κάτω… Πιάσε το ένα μου, πιάσε το άλλο μου. Αλλά… Εν εντάξει. Εννοώ, συνηθίζεις. Εν τζαιν καινούριο τούτο για μένα. Τζαι στο σχολείο έτσι ένι. Μαθαίνεις. Εν μέρος της ζωής τούτα. Εν τζαι γίνεται να τα αφήνεις να σε κάμνουν να μεν περνάς καλά.

Ζ: Καλάν, του ομαδάρχη σου είπες του το;

Η: Όι, εν το ξέρει. Ούτε της μάνας μου το είπα. Εζήτησα να είμαι με τούτους. Διότι εγνωρίσαν μας που πέρσι. Τζαι πέρσι έτσι ήταν, μπορεί να ήταν τζαι χειρότερα. Αλλά φέτος που ήβρα τζαι άλλους που ήταν καλοί μαζί μου αποφάσισα ότι εν θα τους ζητήσω του χρόνου, εν να το αφήκω τυχαίο. Απλά, τούτοι μόνο περιπαίζουν με. Εφοούμουν ότι αν δεν τους εζητούσα εμπορούσε να έβρω χειρότερα. Όμως, σε κάποια φάση εσηζητήσαμεν το τζαι έκοψα τους το. Τζαι εψιλοπέτυχε. Όμως, μόνο τούτοι οι 3-4 ήταν. Κατά τα άλλα, είπα σου, επέρασα τέλεια! Τζαι θέλω πολλά να έρτω τζαι του χρόνου.

Ζ: Η. μου, έχεις δίκαιο, η παρουσία τέτοιων ανθρώπων είναι μέρος της ζωής, τζαι ο τρόπος που το χειρίζεσαι εν πολλά ώριμος, μπράβο σου. Αλλά να θυμάσαι ότι δεν πρέπει ποττέ να τους αφήκεις να σε πείσουν ότι έχουν δίκαιο…

Ένα παιδί 10 χρονών δεν θα έπρεπε να μπορεί να έχει τέτοια στάση. Τον άκουγα να μου μιλά με τόση ωριμότητα και δεν ήξερα πως να νιώσω.

  • Θυμό για τους συγκάτοικους του;
  • Θυμό για τους γονείς τους;
  • Θυμό για τους ομαδάρχες που δεν μπορέσαμε να το εντοπίσουμε;
  • Θυμό για τα πράγματα που πρέπει να έζησε αυτό το παιδί για να έχει αυτή τη στάση σε αυτή την ηλικία;
  • Θαυμασμό για την στάση που μπορεί να έχει ένα 10χρονο προς τέτοιες καταστάσεις;

Το συζήτησα και με τους άλλους ομαδάρχες (χωρίς να τους πω ποιος ήταν, όπως του υποσχέθηκα). Για να τους κάνω να έχουν πιο ανοικτές κεραίες την επόμενη φορά. Ίσως του χρόνου μπορέσουμε να κάνουμε την δουλειά μας καλύτερα.

Όμως, εμείς δεν θα είμαστε στο σχολείο, στην γειτονιά, στο φροντιστήριο…

Δεν θα έπρεπε να είναι αποδεκτή αυτή η μορφή του bulling. Νιώθω, δυστυχώς, ότι αυτή η μορφή θα είναι η τελευταία που θα μας απασχολήσει…

Και τώρα ανησυχώ. Τού είπα όλα όσα ήθελα; Τον έκανα να νιώσει ασφάλεια; Ίσως αυτό που του είπα να μπορούσε να παρερμηνευθεί σε «Δεν είσαι πούστης, παρέτα τους’ αντί σε ‘Δεν είσαι ανώμαλος, παρέτα τους’;

Advertisements

Comments on: "Εν μέρος της ζωής" (4)

  1. Πολλα ενδιαφερον θεμα το bullying για γκευ μιτσιους. Μιλουμε για κατασκηνωση?

    Αν εχω καποιο παραπονο που τον τζιαιρο που ειμουν μιτσης ηταν οτι επρεπε να καταλαβω τουτα ουλλα μονος μου χωρις καμια υποστηριξη τζιαι να κλειστω σαν χαρακτηρας για να μεν με περιπαιζει κανενας.

    Ο χειρισμος των μιτσιων θελει μελετη…. χρειαζεται στην Κυθπρο κατι.

  2. pragmatika en mporo na diavazo etsi pramata, lipume pola!en krima touta ta mora je aman akouo ala etsi lipume 2 fores!touto to moro mporei na en diaforetiko mporei je oi!touta ta pramata ginonte tin ora pu na pesoun ta mora tin ora pu oi omadarxes en exoun ideeea….oso prosektikos k na ise to kako en na ginei!to kalitero prp na mlm sta mora pu aman en mitsa na tous leoume 5 prmt gia na ta apofigoume touta sto melon!

  3. Welcome back καταρχάς.

    Δύσκολο θέμα…
    Ακόμα τζαι σήμερα δεν υπάρχει κάπου να αποταθείς άμαν υφίστασαι εκφοβισμόν. Στους δασκάλους πχ; Έχεις πολλά τσιάνς να πέσεις σε ομοφοβικόν δάσκαλον (πχ Ανδρέας Θεμιστοκλέους, μαθηματικός μεταξύ άλλων).

    Συμφωνώ με ότι εμπώρεσα να αποκρυπτογραφήσω που τα γραφούμενα της νεκατομένης. Για να αντιμετωπιστεί κάθε ρατσισμός πρέπει να γινεί που ρίζας.

    Ιδανικά, να φτάσουμεν σε ένα σημείον που το coming out να μεν είναι καθόλου απαραίτητο γιατί έν θα χρειάζεται να είναι in the closet εξαρχής.

  4. Κυπρολέον, ξεκινώ με καλωσόρισμα. Καλώς μας ήβρες!
    Έψαξα το λίον, φαίνεται ότι στην Κύπρο υπάρχει κόσμος που το μελετά το θέμα (ακαδημαϊκά). Ίσως θα μπορούσαμε να μάθουμε από αυτές τις έρευνες και να τις χρησιμοποιήσουμε ως οδηγό. Αλλά και εμείς θα μπορούσαμε να προσεγγίσουμε και (π.χ.) καθηγητές για να τους βοηθήσουμε. Να βεβαιωθούμε ότι ψάχνουν και για αυτά που μας ενδιαφέρουν.

    Νεκατωμένη έχεις δίκαιο, εν τραγικό και, παραπάνω, άδικο τούτο το πράμα. Όμως, αφού συμβαίνει πρέπει να έχουμεν έννοια.
    Στες κατασκηνώσεις, που την εμπειρία μου εν δεδομένες τούτες οι συμπεριφορές. Εγώ, που γλέπω συνήθως (θέλω να πιστεύκω) εντοπίζω τες. Και, ανάλογα με την περίπτωση χειρίζουμαι τες. Τζαι βραχυπρόθεσμα τζαι μακροπρόθεσμα.
    Όμως, κάποιος που δεν το έχει υπόψιν του θα συμβεί κάτω που την μούττην του τζαι δεν θα πάρει χαπάριν.
    Το πιο προβληματικό, όμως, εν το να συμβαίνει, να το βλέπεις τζαι να θεωρείς ότι εν εντάξει, ότι ‘εν μωρά τζαι έτσι κάμνουν’.
    Δυστυχώς εν μια πραγματικότητα τούτη.

    Ούλλα όσα είπα πιο πάνω, ισχύουν για ούλλους τους τόπους που συχνάζουν μωρά, συμπεριλαμβανομένου τζαι του σχολείου. Του σχολείου όπου τα μωρά μαθαίνουν να κάμνουν τούτο το bullying περίτεχνα, άλλα μωρά ότι εν εντάξει να τους το κάμνουν τζαι, κάποτε, ότι έχουν δίκαιο οι άλλοι που τους το κάμνουν, τζαι οι εκπαιδευτικοί παλεύκουν (ή έν παλεύκουν) για να το ελέξουν.

    Και, ο δμ3κ θίγει ίσως το πιο σημαντικό θέμα. Ποιος θα πει στα θύματα ότι δεν φταιν τζαι ποιού να το πουν τζαι πως να έβρουν το δίκαιο τους…
    Δυστυχώς δεν έχω ούτε ολοκληρωμένη αλλά ούτε μισοδότζιν απάντηση να δώκω.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: