ο γιός του Άρη

Υπάρχει το μέτρον του αφορισμού… Τώρα για ποιους είναι μια άλλη μεγάλη ιστορία. Το ξεθάβω για να θυμώμαστε ότι στην Μετά Θεμιστοκλέους εποχή είναι που θα σφίξουν οι κώλοι!

Πατήρ Σάββας Μιχαηλίδης

Υπάρχει και το ύστατο μέτρο του αφορισμού

Για πρώτη φορά πραγματοποιήθηκε έξω από τη Βουλή διαδήλωση που δεν αφορούσε τη διεκδίκηση οικονομικών αιτημάτων αλλά πρόβλημα κοινωνικό.   Η πρωτοβουλία ανήκει στον πατέρα Σάββα Μιχαηλίδη από τη Λεμεσό, ο οποίος ανέλαβε να κάνει λόμπι στη Βουλή κατά της κατάργησης της ποινικοποίησης της ομοφυλοφιλίας.  Παρά το γεγονός ότι η συγκέντρωση που πραγματοποιήθηκε έξω από τη Βουλή την περασμένη Πέμπτη ήταν πενιχρή, είναι πολλοί οι βουλευτές που έχουν κλονισθεί και αρνούνται να ψηφίσουν το σχετικό νόμο.  Ο ιερέας Σάββας Μιχαηλίδης επεξηγεί τους λόγους για τους οποίους η Εκκλησία θεωρεί την ομοφυλοφιλία ένα από τα μεγαλύτερα κακά της κοινωνίας και γιατί θα εξαντλήσει όλα τα μέσα που διαθέτει για να την περιορίσει, μη αποκλειομένου εν ανάγκη και αυτού ακόμη του αφορισμού για να συνέλθει ο αφοριζόμενος.

Τι σας ώθησε να οργανώσετε εκδήλωση έξω από τη Βουλή για την ομοφυλοφιλία;

Ίσως είναι η πρώτη φορά που γίνεται εκδήλωση έξω από τη Βουλή για ηθικοκοινωνικό θέμα.  Πιστεύω ότι ο κόσμος πρέπει να ξέρει πώς ψήφισαν οι βουλευτές.  Αυτοί ψηφίζουν τους νόμους, αλλά εμείς ψηφίζουμε τους βουλευτές.

Εάν δηλαδή ψηφίσουν το νόμο για αποποινικοποίηση της ομοφυλοφιλίας θα έχουν πολιτικό κόστος;

Ας το πούμε έτσι, αλλά να ξεκαθαρίσουμε ότι δεν απειλούμε.  Οι βουλευτές όμως πρέπει να ξέρουν ότι αν σπεύσουν και ψηφίσουν ένα τέτοιο νομοσχέδιο θα αντιμετωπίσουν την αντίδραση του λαού που διαφωνεί.

Πιστεύετε ότι ο κόσμος μπορεί να βγει στους δρόμους για ένα τέτοιο θέμα;

Εγώ πιστεύω ναι.  Εάν ο Αρχιεπίσκοπος καλέσει τον κόσμο να βγει στους δρόμους να διαμαρτυρηθεί εναντίον της νομιμοποίησης της ομοφυλοφιλίας θα ανταποκριθεί η μισή Κύπρος.

Πάντως η τελευταία φορά που κατέβηκε η μισή Κύπρος στους δρόμους ήταν για να διαμαρτυρηθεί στα όσα έλεγε ο Αρχιεπίσκοπος ότι ο Παγκράτιος ήταν δήθεν ομοφυλόφιλος.

Πρόκειται για δύο εντελώς διαφορετικά θέματα.  Στο ζήτημα της ομοφυλοφιλίας δεν υπάρχει κανένας, είτε αυτός ανήκει στην ομάδα πρωτοβουλίας για τον Παγκράτιο είτε στο περιβάλλον του Αρχιεπισκόπου που να έχει διαφορετική άποψη.  Η Εκκλησία είναι ενωμένη και σύσσωμη καταδικάζει την ψήφιση αυτού του νόμου.

Αλήθεια, γιατί κατατρέχετε τόσο τους ομοφυλόφιλους;

Σας παρακαλώ, εμείς δεν κατατρέχουμε κανένα.  Καταδικάζουμε την αμαρτία αλλά αγαπούμε τον αμαρτωλό.  Δεν τρέφουμε μίσος εναντίον των ομοφυλοφίλων.  Ούτε θέτουμε όλους τους ομοφυλόφιλους στην ίδια μοίρα.  Ξεχωρίζουμε τα θύματα αυτού του πάθους από τη μικρή μειοψηφία των φανατικών ομοφυλόφιλων, οι οποίοι εκδηλώνονται.  Αυτοί είναι που αποτελούν και τον κίνδυνο για την κοινωνία.

Τους υπόλοιπους πώς τους αντιμετωπίζετε;

Τους βοηθούμε να απαλλαγούν από το πάθος τους.  Αυτοί καταλαβαίνουν ότι έχουν υποπέσει σε μεγάλο αμάρτημα, αισθάνονται τύψεις και έρχονται στην εξομολόγηση.  Με τη βοήθεια του Θεού και την προσευχή μπορούν να αλλάξουν.

Πιστεύετε ότι η ομοφυλοφιλία είναι ασθένεια που θεραπεύετε με την προσευχή;

Με τη βοήθεια του Θεού στα σίγουρα μπορούν να επανέλθουν στον καλό δρόμο.  Υπάρχουν πολλές διαστροφές όπως είναι οι κτηνοβάτες και οι σαδομαζοχιστές, από τις οποίες ο άνθρωπος μπορεί να απαλλαγεί φτάνει να το θελήσει.

Πώς μπορείτε να θέτετε την ομοφυλοφιλία στην ίδια κατηγορία με την κτηνοβασία;

Συγγνώμη, αλλά εγώ αναφέρομαι σε σεξουαλικές διαστροφές.  Και η ομοφυλοφιλία είναι μια διαστροφή όπως τις άλλες.

Υπάρχει και η επιστημονική άποψη ότι οι ομοφυλόφιλοι γεννώνται με αυτή την τάση.

Όχι, κανένας δεν γεννιέται έτσι.  Η ομοφυλοφιλία είναι ένα πάθος, το οποίο πηγάζει από το γεγονός ότι ο άνθρωπος, σε αντίθεση με τα ζώα που έχουν σεξουαλικό ένστικτο, εξουσιάζεται σε αυτά τα θέματα από το λογικό.  Συνεπώς έχει την ικανότητα να δημιουργεί διαστροφές.

Από όλα τα «κακά» του πλανήτη γιατί σας ενοχλεί τόσο πολύ η ομοφυλοφιλία.

Δεν είναι μόνο γι’ αυτό που αγωνιζόμαστε.  Τώρα αγωνιούμε για το θέμα αυτό διότι υπάρχει η πρόθεση της αποποινικοποίησης.  Εμείς δεν φέραμε το θέμα αυτό στην επικαιρότητα.  Αυτοί το έχουν φέρει.  Δεν τους αρκεί να τους αντιμετωπίζουμε με συγκατάβαση και να προσπαθούμε με την εξομολόγηση να τους σώσουμε.  Θέλουν κοινωνική αναγνώριση και σεβασμό των δικαιωμάτων τους.

Κι εσάς γιατί σας ενοχλεί τόσο πολύ αυτό;

Διότι με την αναγνώριση όλων αυτών των δικαιωμάτων θα βρουν ελεύθερο το πεδίο και θα προσπαθούν να μυήσουν στη σεξουαλική διαστροφή πρόσωπα της νεαρής ηλικίας.  Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι ζήτησαν από τους βουλευτές να μειωθεί το όριο ηλικίας αποποινικοποίησης της ομοφυλοφιλίας από τα 18 στα 16.

Εάν οι βουλευτές ψηφίσουν τον επίμαχο νόμο θα τους επιβάλετε κυρώσεις;

Να σας πω ποιο είναι το κυριότερο όπλο της Εκκλησίας, το οποίο μερικές φορές πρέπει να χρησιμοποιείται;

Ποιο είναι;

Ο αφορισμός.

Θα μπορούσατε να το χρησιμοποιήσετε και στην περίπτωση αυτή;

Εάν ήμουν ο Αρχιεπίσκοπος ή η Ιερά Σύνοδος θα σας έλεγα.

Θα κάνατε μια τέτοια εισήγηση για τιμωρία των βουλευτών που θα ψηφίσουν το νομοσχέδιο;

Μιλώ γενικά, αλλά δεν μπορούμε ούτε και να το αποκλείσουμε.  Θα πρέπει όμως να ξέρετε ότι οι βουλευτές μας προβληματίζονται περισσότερο από εμάς.

Ναι αλλά υπάρχουν και αυτοί που δεν προβληματίζονται.

Περιμένετε να δούμε πρώτα την κατάσταση που θα διαμορφωθεί και μετά να κάνουμε υποθέσεις.  Οι βουλευτές αντιλαμβάνονται ότι προκαλείται το δημόσιο αίσθημα και γι’ αυτό το λόγο κωλυσιεργούν τόσο καιρό.

Ο αφορισμός δεν θυμίζει μεσαίωνα;

Όχι η Εκκλησία έχει αυτό το όπλο που μπορεί εν εσχάτη ανάγκη να το χρησιμοποιήσει για λόγους δικής της προστασίας, αλλά και για το καλό του ατόμου που παραφέρεται, αφού ο σκοπός είναι να τον συνεφέρει.

Η εκκλησία αφόρισε και τον Καζαντζάκη, αλλά οι ιδέες του αντί να καταπνιγούν εξαπλώθηκαν σε όλο τον κόσμο.

Πιστεύω ότι η περίπτωση Καζαντζάκη εμπεριέχει μεγάλες βλασφημίες και του άξιζε ο αφορισμός ως πράξη προστασίας του πληρώματος της Εκκλησίας.  Θα πρέπει, όμως, να ξέρετε ότι είναι λανθασμένη η εντύπωση ότι έχει αφοριστεί.  Καταδικάστηκε μεν από την Εκκλησία αλλά δεν έχει αφοριστεί.

Γιατί κάνετε καμπάνια για την ομοφυλοφιλία μεταξύ ανδρών και δεν σας ενοχλεί η σεξουαλική σχέση μεταξύ γυναικών;

Πρώτα απ’ όλα πρέπει να ξέρετε ότι ο λεσβιασμός, η γυναικεία δηλαδή ομοφυλοφιλία, είναι πολύ μηδαμινή.

Πώς το ξέρετε αυτό;

Το γνωρίζουμε από παρατηρήσεις που κάνουμε στον κόσμο.  Εξάλλου, αυτό που είναι επιθετικό είναι η ανδρική ομοφυλοφιλία, όπου παρατηρείται το φαινόμενο του δημόσιου κυνηγητού και της προσέγγισης νεαρών από ομοφυλόφιλους.

Και ποιος σας είπε ότι αυτό δεν γίνεται εξίσου και από γυναίκες.

Όχι είναι πολύ σπάνια τέτοια φαινόμενα.  Αφήνω το ότι προσβάλουμε και τις γυναίκες της Κύπρου.  Εγώ αρνούμαι να δεχτώ ότι υπάρχει στην Κύπρο πρόβλημα ομοφυλοφιλίας μεταξύ γυναικών.  Ούτε είδα καμιά γυναίκα να βγαίνει προκλητικά και να μας παίρνει στο Συμβούλιο της Ευρώπης για να της αναγνωρίσουμε το δικαίωμα να είναι λεσβία.

Δηλαδή αυτό που κάνει τη διαφορά με τους άντρες είναι ο τρόπος που συμπεριφέρονται;

Πρώτα απ’ όλα οι πραγματικές ομοφυλοφιλικές σεξουαλικές σχέσεις δεν είναι δυνατό να γίνουν με τη λεσβιακή ομοφυλοφιλία.  Αυτό που λέμε λεσβιασμός δεν είναι γνήσια σεξουαλική σχέση.

Ποια είναι η διαφορά;

Μα νομίζω καταλαβαίνουμε.  Είναι φυσιολογικά αυτά τα πράγματα.

Κι αν γίνεται η σεξουαλική επαφή μεταξύ ανδρός και γυναικός παρά φύσιν, ποια είναι η διαφορά;  θα μπαίνει η αστυνομία στα κρεβάτια του κόσμου να ελέγχει πώς το κάνουν;

Μα είπαμε ποτέ τέτοιο πράγμα;  Εμείς δεν ζητήσαμε ποινικοποιήσεις για τις σχέσεις μεταξύ του ανδρογύνου.  Ακούσατε κανένα κληρικό να ζητήσει κάτι τέτοιο;  Εμείς ζητούμε να παραμείνει η ποινικοποίηση του μεγάλου αμαρτήματος της ομοφυλοφιλίας που έχει αρνητικές επιδράσεις στην κοινωνία.  Κι αυτό όχι για να κατατρέχουμε τους αμαρτωλούς, αλλά αποτρεπτικό μέτρο που θα βοηθήσει στη μη εξάπλωση αυτής της διαστροφής.

Μακάριος Δρουσιώτης

Φιλελεύθερος

11/05/1997

Από ΕΔΩ

Advertisements

Comments on: "Υπάρχει και το μέτρο του αφορισμού" (4)

  1. Εσιη χαζι…. εν γιαυτο ουλοι οι ροκολοι που μου εγινικετε γκευ? πτου σας να μου χαθητε. Αν εισιε ομως νομο εν θα γινουσαστε γκευ. οπως εν εισιε γκευ πριν να ψηφιστη ο νομος……. περιμενε εγιω ημουν γκευ το 1997….κατι εν παει καλα…

  2. >Σας παρακαλώ, εμείς δεν κατατρέχουμε κανένα. Καταδικάζουμε την αμαρτία αλλά αγαπούμε τον αμαρτωλό.
    >Τους βοηθούμε να απαλλαγούν από το πάθος τους.
    >Δεν τους αρκεί να τους αντιμετωπίζουμε με συγκατάβαση και να προσπαθούμε με την εξομολόγηση να τους σώσουμε.
    Αν είναι μια συμπεριφορά που δεν μπορώ να ανεχτώ με τίποτε, εν το πατροναριστικόν ύφος κάποιων αυταπάγγελτων σωτήρων. Φέρνει με εχτός ορίων.

    >Πρώτα απ’ όλα πρέπει να ξέρετε ότι ο λεσβιασμός, η γυναικεία δηλαδή ομοφυλοφιλία, είναι πολύ μηδαμινή.
    Αποδεικνύεται με μαθηματικά λυκείου άλλωστε, ότι το μηδέν ως έννοια έχει διαβαθμίσεις. Δυο κιλά μηδέν στον κύριο, τζιαιρνώ εγιώ.
    (Ελάλουν το πάντως για τις λεσβίες, εν το ελάλουν; Περιπέζουν μας)

  3. το αγαπημένο μου εμένα είναι το «Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι ζήτησαν από τους βουλευτές να μειωθεί το όριο ηλικίας αποποινικοποίησης της ομοφυλοφιλίας από τα 18 στα 16.» Το όριο αποποινικοποίησης της ομοφυλοφιλίας!!! Που δαμαί καταλάβεις πόσο θκιεβασμένος εν ο άθρωπος…

    τραγικές φιγούρες. Αλλά συνάμα και πολύ επικίνδυνες!

  4. Ρεγγίνο, φοούμαι ότι δεν έχει να κάμει με το πόσο θκιαβασμένος ένι.
    Άλλο να πεις ‘το όριο συναίνεσης’ και άλλο να πεις ‘το όριο αποποινικοποίησης’.

    Στον μη-εξοικειωμένο με τους όρους μεταφέρεις διαφορετική ποιοτική αξία.

    (άσε που τούτος μάλλον θεωρεί μεμπτό και το ‘όριο αποποινικοποίησης του ετεροφυλοφιλικού σωματικού έρωτα. έπρεπε το ‘όριο συναίνεσης’ να μην είναι ηλικιακό αλλά ‘μετά τον γάμο’)

    Πολλά επικίνδυνες.
    Αν:
    1. βλέπουν την αδικία
    2. αγαπούν αλλήλους
    3. θέλουν να κρατήσουν τα προσχήματα για να μεν αποκτήσουν άλλους εχθρούς
    εν να μας αφήκουν να εφαρμόσουμε τούτα που ζητούμε.

    Αν όμως όχι, πρέπει να θυμούμαστε ότι τούτοι μπόρουν να σύρουν υπουργούς και κυβερνήσεις, ότι μπόρουν να αλλάξουν πολιτικές. Ακόμα και αν η πολιτική τους εξουσία δεν εν ολική ακόμα, η οικονομική τους σίουρα ένι. Αν δεν θέλουν να μας αφήκουν ήσυχους, εν ναν δύσκολος ο αγώνας.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: